Kas ir Google AdWords un kā tas strādā?

Kas ir Google AdWords un kā tas strādā?

Reklāma 0 Comment

MārMāJa esat iesācējs meklēšanas sistēmu mārketinga pasaulē vai vienkārši vēlaties saprotamā valodā aprakstu par dažādāmm frāzēm un rīkiem digitālā formātā, tad jūs esat nonākuši īstajā vietā.

adwords-reklāmaApskatīsim Google AdWords, uzņēmuma Google reklāmas pakalpojumu, kas ļauj jums ievietot meklēšanas rezultātus par jūsu mājaslapu meklētājprogrammas rezultātu lapā (MRL), maksājot par tiem.

Nav vajadzības gaidīt, kamēr jūsu mājaslapa gūs popularitāti dabiskā ceļā. Izmantojot maksas meklēšanas pakalpojumu, rezultāti būs redzami acumirklī, un to izdarīt nav tik sarežģīti vai dārgi, kā varētu šķist.

Maksas meklēšana

Maksas meklēšana ir termins, kuru izmantojam reklāmas ievietošanai meklētājprogrammas rezultātu lapā. Šīs reklāmas parasti parādās MRL augšpusē vai sānos un tās arvien vairāk sāk izskatīties kā parastie meklēšanas rezultāti. Pašreiz Google tiem piešķir nelielu dzeltenu ‘Ad’ uzrakstu.

Google nav vienīgais meklētājs, kur to iespējams izdarīt, Yahoo un Bing arī vada savu reklāmas tīklu, ko sauc par Yahoo Bing Network.

Pagaidām gan aplūkosim Google AdWords…

AdWords pamatprincipi

Būtībā jūs izvēlaties atslēgvārdus, ko kāds cilvēks varētu meklēt Google, tad izveidojat reklāmu, kas parādīsies MRL, atbilstoši izvēlētajiem atslēgvārdiem. Piemēram…

Protams, jūs droši vien nebūsiet vienīgais uzņēmums, kas vēlas savu reklāmu parādīt cilvēkiem, kuri meklē konkrētos atslēgvārdus. Konkurējošie uzņēmumi var maksāt par vienu un to pašu atslēgvārdu, bieži izraisot meklētājprogrammas rezultātu lapas augšējai daļai izskatīties šādi…

Ja vēlaties, lai jūsu reklāma vispār būtu redzama, jums ir jāpārsola citi reklāmdevēji, piedāvājot summu, kādu esat gatavi maksāt Google AdWords katru reizi, kad kāds uzklikšķina uz jūsu reklāmas.

Loģiski, ja maksa par klikšķi (MPK) būs augstāka, jūsu reklāmai ir lielāka iespēja parādīties meklētājprogrammas rezultātu lapā.

Taču, un tas ir liels taču, atšķirībā no citiem īstā laika solīšanas modeļiem, vērā tiek ņemta ne tikai augstākā likme. Google izmanto arī „kvalitātes rādītāju”.

Kvalitātes rādītājs

Google izvērtē, cik atbilstoša un noderīga jūsu reklāma ir meklētājam, kā arī viņu izmantotos atslēgvārdus. Google arī apskata, cik klikšķu jūsu reklāma ir saņēmusi iepriekš (saukts arī par klikšķināšanas procentu) un jūsu mājaslapas atbilstību.

Piemēram, ja meklētājs ieraksta ‘Nike Air Max’ un parādās jūsu reklāma ‘pērciet Nike Air Max šeit’, uzklikšķinot uz reklāmas meklētājam būtu jānonāk lapā, kurā ir Nike Air Max apavi. Ja meklētājs nonāk jūsu vispārējā mājaslapā, ar to nepietiek.

Jo augstāks kvalitātes rādītājs, jo labāk. Pat ja jūsu piedāvātā summa ir mazāka par konkurentu piedāvāto, jūsu reklāma tik un tā var parādīties virs viņu reklāmas, ja jūsu kvalitātes rezultāts ir labāks.

Solīšana

Jūs maksājat Google AdWords par katru reizi, kad kāds uzklikšķina uz jūsu reklāmas. Cenu, kuru esat gatavi maksāt par katru klikšķi sauc par maksu par klikšķi (MPK).

Jūs varat izvēlēties maksimālo solīšanas summu, un ja izvēlaties automātisko iespēju, Google nosaka solīšanas summu atbilstoši jūsu budžetam un teorētiski piedāvā maksimālo klikšķu skaitu šā budžeta ietvaros.

Ir arī cita, retāk izmantota iespēja, ko sauc maksa par 1000 ekspozīcijām (CPM). Šajā gadījumā jūs maksājat meklētājprogrammai par katrām 1000 reizēm, kad jūsu reklāma parādās meklētājprogrammas rezultātu lapā. Lietotājam nav jāuzklikšķina uz jūsu reklāmas.

Varat izvēlēties jebkuru no abām iespējām.

Laiks, kas Google AdWords nepieciešams, lai apskatītu visus atbilstošos reklāmdevējus, kuri sola par konkrēto atslēgvārdu, izvērtētu vai notiks izsole, rīkotu šo izsoli, izvērtētu, kura reklāma piedāvā augstāko maksimālo solīšanas summu + kvalitātes rādītāju un visbeidzot parādītu šo reklāmu rezultātu lapā, ir vienāds ar laiku, kas nepieciešams, lai Google meklētājā ierakstītu atslēgvārdu un saņemtu rezultātus – aptuveni 0,26 sekundes.

Trūkumi

AdWords darbojas tik labi, ka kādā pētījumā atklājās, ka 40% no lietotājiem nezina, ka Google AdWords ir reklāmas. Meklētāji var viegli ignorēt zemāk esošos rezultātus atkarībā no viņu monitoru (vai redzes) kvalitātes.

Alternatīvas

Yahoo Bing Network (YBN): ASV, šis tīkls veido 29% no visiem tiešsaistes meklēšanas gadījumiem, un saskaņā ar šī uzņēmuma datiem, meklētāji, kas izmanto YBN, tērē par 23% vairāk tajās pašās tīmekļa lapās, kas atrodamas citās meklētājprogrammās.

Meklētājprogrammas optimizācija (SEO):

Visas metodes, paņēmieni un procesi, kas var palielināt iespēju, ka jūsu vietne parādīsies augstāk parastajā (bezmaksas) meklētājprogrammas rezultātu lapas sarakstā. Ja jums padodas fantastiska meklētājprogrammas optimizācija, jums pat iespējams nav nepieciešams maksāt. Taču daudzi reklāmdevēji iesaka, ka abi varianti ir nepieciešami meklēšanas sistēmu mārketingā un tie papildina viens otru. Lūk laba iesācēju pamācība meklētājprogrammas optimizācijā.

 

Google shopping:

Iespējams esat pamanījuši, ka piemēra lapas augšpusē ir atsevišķi nodalīts saraksts ar sponsorētiem iepirkšanās rezultātiem…

Jūs varat iesniegt šādus sarakstus Google Ads, izveidojot produktu datu reklāmu (PLA), iekļaujot svarīgas detaļas, attēlus, produktu cenas un jūsu veikala nosaukumu. Lūk detalizēts apraksts darbam ar Google Shopping.

Leave a comment

Search

Back to Top