Produkta iesaiņojums – daļa no mārketinga un pārdošanas veiksmes

Interneta veikali 0 Comment

Ražotājam, lai veiksmīgi pārdotu savu produktu, tikpat rūpīgi kā par paša produkta kvalitāti, jādomā arī par produkta iepakojumu, jo tam ir ļoti liela ietekme uz pārdošanas rādītājiem un klientu piesaisti.

Kāpēc? Tāpēc, ka pircēja izvēli ietekmē ļoti daudzi faktori.

Iepakojuma dizains un materiāls

 

Dizaina jautājumi ir aktuāli arī preču iepakojuma jomā, jo ražotājiem jāizdomā, kā piedāvāt pircējiem arvien ērtākus un funkcionālākus risinājumus, lai iepakojums būtu ērtāk atverams, lai to atkarībā no produkta specifikas būtu parocīgi izmantot.

Tāpat mazsvarīgs nav materiāla jautājums, jo cilvēki arvien vairāk domā par atkritumu šķirošanu un tāpēc iepērkas pārdomāti. Ja līdzīgs produkts par līdzīgu cenu viens būs ar pārstrādājamu un šķirojamu iepakojumu, bet otrs ar tādu, ko Latvijā nevar pāstrādāt, tad daudzi pircēji izdarīs izvēli par labu ērtākam, šķirojamam un pārstrādājamam materiālam.

Pircēji tagad priekšroku dod dažāda veida papīra iepakojumiem un iepakojumiem no otreiz pārstrādāta materiāla, jo rūpes par planētas tīrību un resursu taupīšanu ir arvien aktuālākas arī Latvijā.

Jauns un pārsteidzošs dizains vienmēr piesaista klientus, tāpēc arī jau zināmām precēm ražotāji ik pa laikam atsvaidzina iepakojuma dizainu vai arī to pat nomaina, lai radītu sajūtu, ka klientiem tiek piedāvāts jauns un vēl labāks produkts.

 

Informācija uz iepakojuma

 

No iepakojuma dizaina nav nošķirams jautājums par informāciju, ko pircējam sniedz iepakojums. Uz tā skaidri un salasāmi jābūt redzamam nosaukumam, informācijai par sastāvu, svarīgākajām īpašībām un pielietojumu.

Lai piesaistītu pircējus iegādāties tieši šo produktu, pārdevēji uz iepakojuma liek arī informāciju par kādām īpašām priekšrocībām, kas ir tieši šim produktam, kādus reklāmas saukļus un atbilstību īpašiem standartiem.

Ja produkts saņēmis apbalvojumus un sertifikātus, tad to arī atspoguļo uz iepakojuma, jo tas ļauj pircējam novērtēt preces kvalitāti un izdarīt izvēli. Jo oriģinālāks un uzmanību piesaistošāks ir iepakojums, jo tas labāk izceļās citu starpā.

Pirms jauna iepakojuma laišanas apgrozībā vienmēr ir prātīgi izpētīt konkurentu piedāvātos risinājumus, lai zinātu, ko atšķirīgu un pat labāku varat piedāvāt saviem esošajiem un topošajiem pircējiem.

 

Kvalitāte un drošība

 

Lai arī kādus risinājumus iepakojumam piedāvātu ražotājs, jāatceras, ka vienmēr primāra ir kvalitāte un drošība.

Ja iepakojumā ir prece, kas var sabojāties saskarē ar gaisu, tad iepakojuma kvalitātei ir jābūt tādai, lai produkts netiktu sabojāts saskarē ar apkārtējo vidi.

Lai iepakojums pasargātu preci, jāizmanto gan kvalitatīvs materiāls, gan augstākās kvalitātes stiprinājumi – piemēram, līmlentas.

Tās nedrīkst tā vienkārši kādā brīdī atlīmēties. Tāpēc ražotājiem jāpārliecinās, ka izmanto profesionālu piegādātāju izejmateriālus un līmlentas.

Līmlenšu gadījumā labāko un cenas ziņā izdevīgāko piedāvājumu atradīsiet pie limlentas.lv. Limlentas.lv izgatavo gan vienkāršas līmlentes dažādās krāsās un izmēros, gan apdrukātas līmlentes, uz kurām ražotāji bieži vien izvieto reklāmas informāciju vai kādas jaunas akcijas noteikumus.

Apdrukāta līmlente ir gan noderīgs, gan māketingam pielāgots risinājums. Piemēram, ja piedāvājat pircējiem īpašu akciju – divus produktus par vienu cenu vai produktu komplektu, tad varat tos jau sastiprināt ar pielāgotu līmlenti, lai pārdošanas procesā nerodas kādi pārpratumi.

Par preču iepakošanu un sūtījumu sagatavošanu klientiem, ja preces pārdodat attālināti, jādomā īpaši rūpīgi, jo pircēji nepiedos, ja prece būs bojāta vai sliktā stāvoklī tikai tāpēc, ka iepakojums nav pārdomāts un gana drošs pret bojājumiem vai triecienu. Tas īpaši attiecas uz trauslām un ļoti vērtīgām precēm.

Leave a comment

Search

Back to Top